Si schopný dať výpoveď?

Na základe viacerých telefonátov, mailov , neformálnych a priamych rozhovorov som sa bez akýchkoľvek konzultácií rozhodol spraviť medzi členmi, ale aj nečlenmi OAVD anketu na tému ,,Výpoveď“. Vyzývam všetkých výpravcov, dispečerov a ostatných členov OAVD na ŽSR, aby v ankete vyjadrili svoj postoj a rozhodli sa transparente a priamo protestovať proti tomu čo sa momentálne deje na ŽSR. Sme schopní ísť do takejto formy protestu podľa vzoru českých a slovenských lekárov? Prosím Vás, kolegyne a kolegovia, vyjadrite svoj názor v ankete.

7 reakcií

  • Kerko,-vi Len zopár faktických… Veď práve,že už iba nám turnusákom záleží(!?!) na plynulosti,ba čo viac BEZPEČNOSTI dopravy a či tak alebo tak aj tak si to zlízneme aj za osobniarov aj nákladniarov. Takže ak kôli tým ich výmislom ako sa postupne zbaviť ľudí namiesto toho aby im dali ZODPOVEDAJÚCE podmienky a ohodnotenie,tak nech tie vlaky STOJA a kým nebudú stáť tak si to tí figliari nikdy neuvedomia! A kôli tomu a aj vo vlastnom záujme (veď NÁM aj tak všetko zosobnia a človek je vždy jednou nohou v base) sa oplatí skúsiť aj takúto formu na vymoženie toho čo nám patrí vzhľadom na psychickofyzickú ale aj celkovú záťaž veď my obetúvame celý náš život.

     
  • „Vážnosť“ profesie výpravca si zamestnávateľ určite uvedomuje. Čo je ale horšie, uvedomuje si aj neschopnosť výpravcov na túto skutočnosť zodpovedajúcim spôsobom upozorniť. A toto je problém….

     
  • V3S Súhlas a do bodky,malo by to síce zmysel iba vtedy keby našim pánom aspoň trochu záležalo na plynulosti dopravy čo možno niekedy v minulosti trochu áno ale v dnešnej dobe všetci iba plnia tabulky bez ohľadu na všetko,prepustiť,ušetriť a za každú cenu.Pritom najsmutnejšie je že ono by sa aj dalo ale treba aspoň trochu rozumne.JK to možno si iba myslíme že výpravca je aj pre nich Vážna funkcia,totálne ale totálne sme im ukradnutý,a to je ten lepší prípad. Zabrdnem trochu aj do iných tém .Nebojte sa nebude to iba o Nobelovkách (efendi -len aby sme uviedli veci na správnu mieru aj pre ostatných )to sú tvoje slová.Je pravda že som iba naznačoval tak sa vyjadrím teraz jasne ,Elenin príspevok som bral v pohode ,Ty si mal pocit že ona urazila m.Currie tak si reagoval a Ja som mal zas pocit že Ty si urazil Elenu cítil som potrebu sa jej zastať tak som reagoval ja .To je všetko,sorry.Dalej bolo naznačené že vyplakávam že nám zobrali výpravu.Nie, ja som to myslel tak že naša vrchnosť si myslí že ked sa nebude vypravovať tak zrušíme výpravcov kde sa dá.Mimochodom dosť dobre to nechápem načo to bude dobré keď aj tak pri meškaní prípojov pojdem k majstrovi a poviem mu ostaň stáť na perone a keď pominie dovod tak tam aj tak pojdem a poviem mu že už sa možte vypraviť,a zas si nemyslime že keď sa niečo stane tak nebudeme zodpovedný aj my že sme nerobili opatrenia.(prosím ak budem mať s každým spojenie vysielačkou tak sa to možno dá).Ešte k uniformám ak mi aj ušijú sako na mieru od Armaniho a potom ma nútia si dať nato oranžovú halenu tak mi je vlastne jedno do čoho nás navlečú.(ruku na srdce všetci vieme že ide o biznis takže riešiť to tu je márne).K PREZIDENTOVI informovanosti a tak ,uznávam že s informovanosťou na tejto stránke by to mohlo byť lepšie ale kritici nezabúdajte na jednu vec ,ak sa nemýlim máme Jedného plateného funkcionára .Všetko ostatné zabezpečujú v rámci volného času zadarmo vaši kolegovia a naozaj platíme smiešne členské.Pre mňa je oveľa hodnotnejšie ak prezident rieši konkrétnu vec aj na úkor toho že ostatný z vás o tom nevedia,nabudúce bude riešit zas vaše požiadavky a ja o tom nebudem vedieť.Asi tak.A teraz k meritu veci :pred týždňom si zmysleli páni že budeme robiť snímkovanie tak to nazvali smeny t.j. v podstate normovanie aký ukon výpravca vykoná a tak.dobre,snažili sme sa keď sme stíhali aj sme to poctivo písali,samozrejme ako inak vybrali si piatok,sobotu,nedelu v prvej várke to hodnotili ak to teda vobec niekto čítal,objektívne je tej dopravy cez víkend u nás menej takže najslabší deň sme mali v čase od 21.00 do 04.00 (ten čas sa hodnotil) 22 vlakov ,pár končiacich ,pár východzích.+samozrejme posun a tak.zjednoduším to – vychádza to cca.každých 19 minút vlak v najslabšom možnom čase aký je možné vobec vybrať.Za žsr sú v smene 2 výpravcovia a 1 výhybkár čiastočne(vysvetlím).Kedže doprava je na 2 poschodí mimo ,preto je potrebný na sledovanie, rozkazy a tak vonkajší.Po šiestich hodinách sa meníme.Máme kontrolu od 10 slovom desať PZZ ,takže síce 19 minut čo prejde vlak ale ak zarátame celý čas sledovania PZZ tak potom čo nám nedávno zrušili operátorky si dovolím tvrdiť že kludne si porovnám moju produktivitu práce s hociktorím osmičkárom z GR,OR.Pardon ešte som zabudol spomenúť že máme dve bočné trate na jednu vykonávame funkciu dirig.dispečera,a z obidvoch treba pochodzkou zistovať koniec vlaku ,na hlavnej dvojkolajke autoblok.Nespomínam kotolňu ,EPSky v troch budovách+ služ.bytoch a dalšie veci.a teraz Čerešnička na torte momentálny stav od 00:00 do 02:30 má výhybkár prerušenie smeny(platené) .Navrhovaný STAV a zamestnávatel to berie ako hotovú vec druhý výpravca ktorý v tom čase vykonáva aj prácu vonkajšieho od 01:00 do 04:00 hod pevná prestávka t.j.ukončenie služby a potom začatie. a POZOR výhybkár po novom sa zruší prestávka a v tom čase slúži namiesto vonkajšieho.Teraz sa pýtam koľko ušetria ? Trojhodinový rozdiel mojho a výhybkarskeho platu .Tolko k Vážnosti funkcie.Samozrejme technologia nová žiadna ale chcú to stihnúť už od zmeny grafikonu.Už sa teším keď budem diktovať vyhybkarovi OP čko a do iných príkazov platnosť oddielových lebo aby nebolo málo na potvoru ešte jedno na trati má aj funkciu vchodového na zastávke a pod.Práve preto som radšej ak bude Jozef riešiť konkrétne veci a snáď sa mu podarí vybojovať nech máme aspoň pohotovosť na pracovisku aby mohol kolega zasiahnuť ak treba lebo fakt ináč stojíme ,tolko zase k tomu ako im záleží na plynulosti dopravy.Už končím viem že toto nie je priestor na blog len som chcel vás kolegovia pripraviť nato čo nás čaká,podotýkam že toto snímkovanie robili aj stanice kde je roboty viac ako u nás, neviem ako to dopadne tam ale u nás to beriem ako hodenú rukavicu.Aj keď nejakú miestnosť nám dajú ale v podstate povedali výpravcovi trošku to preženiem ale predsa len mi to nedá :no dobre máš síce 36 hodinový týždeň de iure ti ho nemožeme zrušiť to by sme mali kolekt.vyjednavaním ale de facto keď ťa posadíme o jednej v noci na lavičku na peron a potom sa o štvrtej vrátiš ,tak si tie hodiny do normy budeš musieť aj tak odrobiť a máš po svojej výhode.Uznávam nikto ma nedrží u tejto firmy a na štedrý večer na tej lavičke o tom budem hlboko premýšlať ,ale just nedám výpoveď a robím predpisovo do čiarky. SORRY ale toto sa nedalo stručne.

     
  • Obávam sa, že za „core business ŽSR“ sú v súčasnosti považované aktivity „správcov“ infraštuktúry… 🙂

     
  • Ešte by tu bola jedna forma protestu,okrem ostrého štrajku a výpovedí.Poďme do BODKY riadiť dopravu podľa predpisov…

     
  • Bojim sa toho, ze len malo z nas si chce uvedomit co je core business na ZSR

     
  • Výpravca je dostatočne „vážna“ funkcia na to, aby to malo efekt. Iná možnosť, ako pripomenúť kompetentným vážnosť situácie reálne asi ani nie. Kolektívne vyjednávanie je za súčasných podmienok len fraška v podaní divadla OZŽ s režisérom Petrocim, scenáristom Miklošom a komparz menovať netreba…..