Technická obnova a ochrana železníc, a.s. (TOOŽ)

Bývalé vedenie štátnej spoločnosti Technická obnova a ochrana železníc, a.s. (TOOŽ) malo svojim plytvaním pripraviť štát o státisíce eur.
Načo sú nám takéto zbytočné firmy, ktoré nás vyciciavajú. Počul z vás niekedy niekdo o takejto firme?
http://www.transport.sk/spravy/zeleznicna-doprava/3510-byvale-vedenie-statnej-firmy-tooz-pripravilo-stat-o-statisice-eur

 

1 reakcia

  • Konkrétne o tejto firme neviem a nedá sa mi to načítať, ale o podobných „rozkrádačkách“ som už hovorila vo svojich infách, v diskusnom fóre a aj Gen. riaditeľovi p.Ľuptákovi osobne. Veď si predstavte koľko stálo rozdeľovanie železnice, dokonca bolo často vyplatené veľké odstupné ľuďom z vedenia, ktorých neskôr zobrali na iné miesto, nemalé sumy boli vyplatené aj na zariaďovanie kancelárií luxusným nábytkom, pričom my dole sme museli 24 hodín používať tie najpodradnejšie, neskutočne predražené stoličky. Predvlani v lete sa stal smrteľný úraz pri Hajnáčke, zabilo traťováka, ktorí so skupinou ďalších robil na trati (bez zabezpečenia podľa BOZP) pre súkromníka, vyšetrovacím orgánom sa to zdalo byť predražené a chceli to dať na protimonopolný úrad. Onedlho sa začalo vyšetrovanie s Ing. Kováčikom zo Zvolena, o tom asi viete a čo sa stalo? Pán Kováčik sa ocitol na GR ako asistent a všetko utíchlo. Ryba smrdí od hlavy, to platilo vždy! No a vedzte, že kde neurobia poriadok silnejšie právne subjekty, čo môžeme my? Nás k takým informáciám ani nepustia. Všetci vieme, že sa zle hospodárilo od „hora“ ale doplácame na to iba my „dole“! Vedenie OZŽ nás v súhrnnej informácii z jednania na ministerstve ohovorilo, že sme súhlasili s prepúšťaním ľudí, ale nie z prevádzky, doplním číslami : v roku 1936 bolo všetkých zamestnancov na železnici 42 000, z toho vedenie 1969 zam., v roku 2009 to bolo 32 000 a vedenia 3820 zam. a oni zase chceli prepúšťať z prevádzky, dúfam že k tomu komentár netreba!!! Ak táto vláda prinúti vedenie železníc vykonať revitalizáciu podľa ich návrhu, tak potom všetka česť, ale nepredbiehajme, cesta je ešte dlhá.