Prejavte sa!

Aby sme prestali zbytočne „mlátiť“,odpovedzte na otázku: „V prípade krajného riešenia situácie na ŽSR štrajkom ste ochotní ho podporiť a pridať sa? Odpoveď „ÁNO“ alebo „NIE“ :

 

27 reakcií

  • Áno , ale ak nemáme zákon(špecializovaný) o štrajku ,lebo možnosť štrajkovať za KZ je len jednou z možností… , mali by sme si čo najskôr pomocou „štrajku“ vydobiť oveľa dôležitejšie a potrebnejšie(v civilizovanej europe)štandardné výhody(viď policajti colňáci,a darmožráči v armáde),kým nám zákonom neupravia začo a ako môžme „štrajkovať“ , a mali by sme to risknúť aj pod tlakom ako v r.2003 ,“nezávislej“ súdnej moci , lebo kým nieje zákon tak nemôžu ani „ich“ súdy povedať že je to NEZÁKONNÉ

     
  • ANO som za
    no však za určitých podmienok a nie som sám čo to tak vnímam a to aby sa štrajk nezovšeobecňoval, že sa štrajkuje za rušenie nejakých spojov a rušenie určitých tratí a pod. Pokiaľ to nebude konkrétne o prepúšťaní na železnici alebo konečne o riadnom finančnom ohodnotení a aby sa z Kolektívnej zmluvy nestala jedna bezvýznamná trhacia knižka si myslím, že ľudí do toho nedostaneme. A hlavne keď počúvame, že na OR už majú v prvej vlne číslo cca 400 ľudí prepustiť a jeden nemenovaný človek z GR s úsmevom povie, že sa idú vytvoriť ďalšie dve OR-ka. No nie je to výsmech ľuďom?

     
  • Ja si myslím, že nečlenovia odborov ani nevedia (ako som ani ja nevedel),že za nečlenov berie peniaze OZŽ. Čiže to nie je len o zastupovaní, to sú aj peniažky za nečlenov. Ja by som bol za výzvu nečlenom.

     
  • ..aj ja sa pripojím k štrajku:-)a verím , že sa pripoja další. tu už naozaj neide len o mňa ale o veľa. Hromadné prepúšťanie na železnici? a v prevádzke?to je začiatok likvidácie železníc:-(toto chceme?aké to pracovné miesta p. premiérka ponúka z úradov práce? ona bola vo všetkých regiónoch Slovenska?vie aké sú na úradoch práce voľné miesta?prečo je potom u nas nezamestnanosť a ľudia pracuju v zahraničí?a my železničiari si dáme vziať aj ten posledný kúsok istoty, ktorú máme každý mesiac 12-teho?ja teda určite nie..

     
  • add SlavoKral

    Počet OR určite neznížia.ale podľa najnovšieho projektu revitalizácie rozšíria na štyri a tých prednostov je v dnešnej dobe už len asi pár.V OR TT asi 40 oproti 7O niekedy a ešte aj to bude nižšie číslo po znížení k 30.6.2011.Takže možno len nejakých 30 a to ak si zoberieš nie je nič moc.Tí nás nevytrhnú,ak by aj ich všetkých zrušili.

     
  • No v dnešnej dobe sa tu hádať,kto platí a kto nie,nie je podstatné,ale sú oveľa dôležitejšie témy a dosť horúce.
    Najprv poviem len to,že pravidelne platím členské príspevky OAVD a bol som pri základe OAVD.
    V súčasnej dobe na ŽSR dochádza k znižovaniu stavov zamestnacnov a to zhruba v počte 1700 do 30.6.2011.Nie je to zlé číslo,ak by sa skončilo len pri tom,lebo zhruba ,keď si predstavíme,že na železnici pracuje okolo 1100 dôchodcov,alebo s nárokom na dôchodok / napr.vedúca na personálnom na OR TT a ďaľší/.Stačí už len týchto ľudí presvedčiť,aby sa vybrali na dôchodok,ktorý im patrí.No,ale čo potom,keď naplníme číslo 1700,nasleduje ďaľšie číslo 1000 ľudí.koho pôjdeme zrušiť.V podstate z prevádzky, to je jasné.Zostanú nám len výpravcovia a s tým treba čosi robiť.Takže zrušíme od zmeny ZCP / výpravu vlakov/ a zrazu nám zostanú vonkajší výpravcovia a to bude ďaľšie číslo.Takže ak si niekto dá námahu a spočíta tie čísla,tak príde k nejakému číslu a bude to stačiť ,sa pýtam?Nie nebude,ešte treba vypovedať zmluvy Cargu a zrušiť posun,alebo Cargo odmietne dať objednávku v 7 staniciach a dostaneme ďaľšie číslo.Tak sa v priebehu roka dostaneme k nejakým číslam a za tým sú skryté financie a pýtam sa vieme,koľko treba ušetriť,aby ŽSR už nemusela prepúšťať.Tých 1700 nie je posledné číslo. / To je len necelých 14 mil.€ mzdových nákladov / a treba podstatne ešte viac.Koľko treba ušetriť,aby ŽSR bola sebestačná / ekonómia hovoria 60 mil € – ????? prepúšťanie/ .

     
  • ANO . Pretože ak sa nás nedotknú tieto vlny prepúšťania o rok bude treba peniaze zase od štátu a čo ak povie ,že nám dajú ale za podmienky ,že o 8 percent znížiť stavy. Pýtam sa , kde sa budú hľadať rezervy ?? Zrušia prednostov ? Či by snáď znížili počet OR ? Ja neviem.Iba tuším .A vy ?
    A tiež som čítal: ,,Súhrnná informácia zo 14.1.2011,17°°hod.,, z dielni OZŽ a mrzí ma , že bola uvedená klamlivá informácia o ,,okydávaní,,OAVD . JA som to čítal viac krát a stopy po okydávaní som nenašiel . Neviem ako tomuto ataku mám rozumieť .Verím , že ak bude čas 10.2.2011 budem mať príležitosť krátko toto prebrať . V tak zložitom čase ako je tento je maximálne nevhodné a škodlivé každé podozrievanie a rozkol v spoločnom zákope.

     
  • A ešte skôr,ako to zase niekto zle pochopí,neplatím si každý krok čo urobím,je to len najnutnejšia kompenzácia výdavkov,vzhľadom na miesto bydliska musím používať auto,nikto z nás to nerobí s vidinou zisku,ale s vlastného presvedčenia,pri takom členskom sa to ani ináč nedá.Správu o hospodárení dostanete s budúcim infom.

     
  • A pre teba je lepšie, že členovia ktorí si platia členské zaplatia výdavky spojené s obhajobou aj človeku, ktorý dá iba papier? Keď nám aj existujúci členovia dajú iba papier,budeme na vlastné náklady všetko robiť a ešte aj kupovať kancelárske potreby? Ak to treba „polopate“, tak ty ako člen platíš, ja pôjdem obhajovať neplatiča,mám nárok na 10 € za obhajobu (zabitý celý deň,nie iba jeden a naštudovanie materiálu) a zaplatí sa to z tvojho príspevku? Kedy to konečne pochopíte?

     
  • Takže podľa Teba je lepšie,že nečlenov zastupuje OZŽ?

     
  • Takže stále tá istá „slovenská“ pesnička, jedni budú platiť po „mizerných 3.32€“, aby udržali chod organizácie a náklady spojené s ním a druhí sa budú iba viezť a užívať to,čo im ostatní zaplatia. SUPER!!!

     
  • Myslím si, že jose nemá zlý nápad, s tým zastupovaním aj nečlenov. Ja osobne som bol v dávnej minulosti tiež v OZŽ a potom som vystúpil, nakoľko sa mi nepáčili určité veci vo fungovaní OZŽ. Moc ma to mrzelo, lebo si myslím, že odbory pokiaľ fungujú dobre, majú veľký zmysel a moc ľudí (aj v súkromnom sektore), nám ich zavidí. Asi po 10 rokoch som vstúpil do OAVD,lebo:
    – chcem prispievať na dobrú vec
    – som výpravca(a OAVD je mi najbližšie)
    – NECHCEM, ABY MA AKO NEČLENA ODBOROV ZASTUPOVALA OZŽ
    Ak môže OZŽ zastupovať aj nečlenov odborov(určite jej to prináša výhody), prečo nie aj OAVD. Len preto, aby sme sa nebáli, že nám odídu aj terajší členovia. Viem o ľuďoch,ktorý nie su v odboroch, nechcú byť v odboroch,ale zastupovať by sa nechali radšej OAVD alebo niektorou inou organizáciou ako OZŽ.

     
  • JOSE, pár pripomienok: štrajk v roku 2003 bol zákonný aj v tom znení, „pánom“ išlo iba o to, aby nám ho v každom prípade spochybnili a zastavili. Ďalej, čo sa týka toho zastupovania (zákon 12O/1991), ak dá niekto písomné vyjadrenie, že chce aby ho zastupovalo OAVD, nemôže sa to týkať iba KV, ale všetkých pracovno-právnych konaní a to by dopadlo tak, že by to isté urobili aj členovia a organizácia by sa rozpadla, 3.32€ myslím nie je veľa.(V reštike 3 kávy) S tou osobitnou KV je a bude problém, pretože s tým musí súhlasiť zamestnávateľ a nesľubujte si od toho veľa, ak nám nebudú chcieť vyhovieť, bude tak isto platiť „Zákon o KV“ a počet zamestnancov u zamestnávateľa a nie jednej odb. organizácie! Asi si myslíš, že takto by nám výpravcom mohli niečo pridať, aj doteraz to mohli urobiť a neurobili a neurobia to ani tak!!! Tu by bolo riešenie organizovať v OAVD všetkých od vl. cesty a to: dispečer, výpravca, signalista, dozorca, výhybkár, závorár a tak získať väčšiu silu v presadzovaní našich záujmov. Listy poslancom môžu byť ,ale nečakám osobne od nich pomoc. Opakovanie OAVD zamestnávateľovi o najvyššej kvalifikácii funkcii „výpravca“ robíme naozaj neustále a pri každej príležitosti a oni nám s veľkým uznaním vždy povedia, že to samozrejme vedia! ZOO združuje už registrované OC, ktoré nepôsobia iba u ŽSR, zmena by musela nastať od základov a bolo by to úplne zbytočné, momentálne pracujú na tom, aby členovia vlády prijali aj ostatné OC. Čo sa týka výpovedí, to rieši zákon a záleží iba na tom, či je to dohodou, alebo bez. Ak to bude aktuálne, tak sme sa dohodli, že získame všetky informácie a poradíme ľuďom, pretože môže byť ľuďom ponúknutá sociálna alternatíva odstupného nad rámec ZP, takže teraz o tom budeme zbytočne polemizovať, zvlášť keď je zatiaľ všetko pozastavené.

     
  • Možno to sem tiež celkom nepatrí( mám výhrady k neprehľadnosti stránky OAVD- príspevky by mohli nasledovať jeden po druhom s prípadnou reakciou na príspevok)
    V prvom rade plne súhlasím s Kerkom.Vynikajúco si to napísal.
    Ja podporím štrajk,pokiaľ sa bude týkať rušenia prac. miest. Ale ak sa znova dá názov Štrajk proti rušeniu tratí ako v roku 2003,tak budem mať s tým problém, aby nevznikol nezákonný štrajk.Som za to, aby sa hľadali -1.formy štrajku, -2.aby OAVD mohla uzatvoriť KZ sama bez OZŽ (podľa vzoru leteckých dispečerov).
    Vyjadrím sa k bodu 2. Ak by sa nedala uzatvoriť samostatná KZ pre členov OAVD, tak treba urobiť podpisovú akciu na žst. s textom „Žiadam , aby ma vždy pri uzatváraní KZ zastupovala OAVD“ dátum ,stanica ,meno, podpis..Dôvod- ani 2000 členov OAVD nebude mať nikdy možnosť ako najväčšia organizácia uzatvárať KZ na ŽSR. Pri 17000 alebo 14300 zamestnancoch bude mať vždy OZŽ väčšinu (aj s odborovo neorganizovanými, ktorí sa automaticky k najväčšej odb.organizácii pripočítavajú.)
    Proti nesystémovému prepúšťaniu ľudí, proti rušeniu tratí- píšte maily tým , ktorí to môžu ovplyvniť- poslancom NRSR, ktorí ani nevedia, že železnice sú rozdelené na 3 subjekty. Poukazujte na prebujnenú administratívu,ohrozovanie bezpečnosti, ak sa porušia miesta v prevádzke.
    OAVD by mala zamestnávateľovi neustále opakovať, že výpravcovia sú najkvalifikovanejší ľudia v prevádzke. Pre výpravcu (ktorý chce zostať) je lepšie zobrať nižšiu funkciu, ako byť prepustený.V prípade potreby má zamestnávateľ hotového človeka a nemusí hľadať iného, lebo po roku môžu prísť na to, že im výpravcovia chýbajú. Pre OAVD musí platiť „Bližšia košeľa ,ako kabát“. Myslím, že pre toto Tibor tieto odbory zakladal. Ak ani toto neprejde, tak by som navrhol uzatvoriť KZ ako ZOOvŽD, ktorého je OAVD členom. Netreba sa báť straty značky,ak to pomôže.
    Čo sa týka zviditeľňovania OAVD – tieto odbory sú z pohľadu zamestnancov na staniciach neviditeľné . Niekto ani nevie, že stránky OAVD sú na internete. V žst. nie sú žiadne INFÁ, výhybkári ani nevedia, že sa môžu stať členmi OAVD, nečlenovia odborov ani nevedia, že ich musí zastupovať najväčšia odborová organizácia nielen pri uzatváraní KZ.
    Info patrí na každú stanicu. Treba sa ľudom pripomínať. Od Elenky viem ,že prezident je aktívny, ale pre ľudí na stanici je neviditeľný.Viď zbytočné útoky na stránkach OAVD proti p. Chovancovi..Ak aj p. Liptáková píše INFO, bolo by dobré, aby bolo pod hlavičkou OAVD a nie regiónu Zvolen.
    Ďalej by bolo dobré trocha praktických rád pre ľudí. Ak už dostane človek výpoveď, môže vydržať 2 (3 mesiace- podľa KZ ) pracovať a až potom dostať odstupné?(niečo sa v zákone zmenilo, neviem ako) V r. 2004 som dostal výpoveď 28.9. a 1.10. som bol na úrade práce.To by boli praktické rady, ak by to už nešlo ďalej.Tak by ľudia videli, že sa o nich niekto zaujíma Pre tých, čo zostanú ,to bude do budúcna skúsenosť, že niekto robil viac ako OZŽ , keď bolo najhoršie.
    Blíži sa termín podávania daňových priznaní, treba rozposlať tlačivá po staniciach na darovanie OAVD 2% z daní.
    ďakujem ,že ste to dočítali až sem.

     
  • Aj ja

     
  • ADMIN, súhlasím s hodnotením KERKA a nechcem samozrejme uraziť ostatných, každý príspevok je nejakým prínosom, nie je hanba pýtať sa a som ochotná podľa svojich možností odpovedať, ale trápia ma príspevky ľudí, ktorí možno ani nechcú niečo riešiť,ale chcú si iba sprosto „pichnúť“. Zároveň ďakujem JK za priame, dlhoročnými skúsenosťami naplnené príspevky.

     
  • A ešte k sulovi. Má pravdu v tom, že mediálne výstupy a využívanie tejto stránky od prezidenta a aj odo mňa nie sú také aké by mali byť. Nie každý je schopný písanou formou prezentovať a predať svoju prácu. Ak si natoľko schopný to robiť prihlás sa a môžeme začať spolupracovať. Veťmi rád ti prepustím aj svoju funkciu, keď niečo dokážeš. Kontakty sú na tejto stránke. Toto je výzva pre všetkých čo si myslia, že to dokážu.

     
  • Eli, nie je to prvýkrát čo sa kerko prejavil ako rozumný človek, ktorý má prehľad, rozumie veci a rozmýšľa. A na rozdiel od niektorých vie formulovať svoje názory, myšlienky a postoje priamo a zrozumiteľne. Bez toho aby niekoho osobne atakoval vie ukázať a navrhnúť riešenie a snaží sa pohnúť našu vec dopredu.

     
  • KERKO, konečne príspevok, ktorý má hlavu aj pätu a ešte aj vyjadruje momentálnu situáciu, vďaka. K založeniu témy ma vyprovokovala kritická diskusia, takže aj to tvoje „ALE…“ tam má svoje opodstatnenie. Aj vyhlásenie štrajkovej pohotovosti má svoje pravidlá a čas, veľa ľudí mi píše alebo hovorí, že sme to mali urobiť hneď a ja hovorím (napriek tomu, že mám krátku zápalnú šnúru ),že musíme počkať na to, čo prinesú jednania a jednať sa zrejme bude aj na vyššej úrovni, ako je vláda SR, pretože aj EÚ uprednostňuje ekologickejšiu železničnú prepravu. Momentálne už aj zo správ viete, že je to všetko pozastavené, kým sa nevyrieši revitalizácia, ktorá potrvá aj mesiace. Chcem iba ľudí pripraviť aj na najkrajnejšie riešenie, pretože prebieha aj KV a ani tam sa nás nepýtajú koľko chceme!

     
  • ANO

     
  • ÁNO ,ale … ,a teraz to ALE sa žiada trochu konkretnejšie vysvetliť .Je to iba subjektívny názor a je mi jasné že sa sem až tak nehodí a čakám kritiku ale nedá mi nenapísať to.Aby nedošlo k omylu velmi oceňujem vašu prácu pani Elena .A teraz k veci 1.) -reálny fakt je dnes taký bohužial že až tak veľa výpravcov nebude štrajkovať,vrie to ale ešte nie dosť.
    2.) -nepáči sa to nikomu ani mne ,ale je fakt že zamestnávatel si naozaj može určit koľko bude mať zamestnancov a podľa mňa s tým neurobíme nič
    3.) – ŽSR naozaj potrebujú organizačnú zmenu ,jednoducho terajší sposob riadenia nefunguje efektívne ( zamestnávame fakt zbytočne veľa ludí ktorých miesta boli vytvorené a držané umelo) keď trochu poctivo ale naozaj poctivo pouvažujeme každý mi musí dať za pravdu .
    TAKŽE JE NAOZAJ potrebné prepúštať ale a to je KLÚČOVÉ
    – ak štrajkovať tak najprv treba dať zamestnávatelovi najavo že prevádzka je už tak zoštíhlená že PREVÁDZKE už treba dať pokoj ,čo sa dalo to už je dávno zrušené
    – ak štrajkovať tak proti sposobu organizačnej zmeny nie priamo proti zmene aj u verejnosti by nám to prešlo trochu ĺahšie aj ked velké sympatie netreba čakať
    – ak štrajkovať tak proti tomu aby o prepúštani ,zmene nerozhodovali konkretne “ naši manažéri “ ktorí terajší stav sposobili ! Naivné ? áno ale je treba to povedať.

    TAKŽE ODPOVEDÁM ÁNO ZA MŇA a snažím sa presviedčat aj kolegov !
    išlo len o to či rovnako chápeme slovíčko krajné riešenie

     
  • Bojim sa, ze sa vyjadri aj nas prezident. Ale svoje ANO si my obycajni clenovia zobrat nedame. Takze za kolektiv nasej stanice: A N O

     
  • Sú povinnosti a táto je jedna z prioritných – len si myslím, že na www. stránke to nie je jednoduché. Je potrebné zariadiť, aby sa o takých alternatívach dozvedeli aj ľudia, ktorí sa maximálne pri nástupe do služby pozrú na „Oznamy“ v práci ( a tam znova nič nové) . Keďže net v práci nie je dostupný, informácie pre ľudí sú prinajmenšom „chabé“ a ak neotvorím poštu, tak o tom neviem ani ja. Pamätám na časy, keď sme v kancelárii strávili celý deň spracovaním, kopírovaním a rozosielaním „našej“ agendy po žel. staniciach. Momentálne je informovanosť nulová a to jedno prezidentské Info nekomentujem ( to bez urážky ). Takže držím palce v práci a samozrejme som za !!!

     
  • ÁNO

     
  • Ale sa nás nazbieralo…!!!

     
  • Tak ako v roku 2003 aj teraz ÁNO a veľmi aktívne ale o tom potom

     
  • ÁNO