Nulový nárast miezd? Ešte že je tá kríza…
JK
4. decembra 2009 16:41
Pripravuje sa ďašie kolo vyjednávania o znižovaní životnej úrovne železničiarov. Neviem to ináč nazvať, pretože čísla sú neúprosné. V roku 1989 predstavovala mzda železničiara 119,76 €, čo je 114,83% priemeru v národnom hospodárstve. Po prevrate rástla mzda, resp. kopírovala inflačné trendy tak, že v roku 1999 dosiahla výšku 422,25 €, t. j. 118,58% priemeru v národnom hospodárstve. Od tohoto hraničného roku mzda pravidelne klesala až sme sa „úspešne“ dopracovali v roku 2008 ku mzde 733,52 €, čo predstavuje úbohých 101,45% priemeru v národnom hospdárstve. Manažéri môžu oslavovať úspech v ožobračovaní vlastných zamestnancov. Natíska sa kacírska myšlienka, či podobný trend mali aj mzdy v rámci „Pilotného projektu odmeňovania zamestnancov GR“.
Musím sa dotknúť aj príplatkov. Príplatok za nočné a soboty a nedele je už na dnešnú dobu skôr výsmech ako nejaká zmysluplná kompenzácia straty zdravia alebo života rodiny. O motivačnom charaktere týchto príplatkov radšej nepíšem. Zobrali nám v minulosti známy „turnusový príplatok“. Tento príplatok pozná zákon 553/2003 Z.z. ako „príplatok za zmennosť“. My sme považovaní za zamestnancov podľa Zákona 552/2003 Z. z.(aj v Pracovnom poriadku sa píše!), povinnosti a obmedzenia teda áno, ale práva nie! Je tu tiež otázka príplatku za prácu v sťaženom a zdraviu škodlivom prostredí, v našom prípade sa jedná o psychickú záťaž. Keď som pred časom na oficiálnom fóre oslovil kompetentného zástupcu zamestnávateľa otázkou, ako dopadol skríning hodnotenia psychickej záťaže pracovnou zdravotnou službou (pamätáte sa na dotazníky , nie?), tvárila sa prekvapene a že vraj nič o tom nevie! Vyhláška Ministerstva zdravotnítva SR číslo 542/2007 v §5, ods. 1 hovorí niečo iné. Viem to ja, vie to aj zamestnávateľ. Napriek tomu tá odpoveď. To skutočne vyzerám tak sprosto, že som dostal takú odpoveď? Lenže asi za všetkým treba hľadať peniaze a snahu zamestnávateľa, budem slušný – ušetriť. Zo Smernice pre odmeňovanie a podobných „smerníc“ sa stali vytvorením „Pilotného projektu odmeňovania“ trhacie kalendáre platné len pre plebs, takže také sú žiaľ tendencie. Pri sústavnom poklese zamestnanosti (mimo GR!) a donedávna rastúcej produktivity práce, priznanej vo Výročných správach ŽSR. Ešte, že prišla tá kríza, bude sa na čo vyhovárať ešte desať rokov. Účet bol vystavený, niekto ho musí zaplatiť…
P.S. V prípade záujmu kompletný rozbor mzdového vývoja pošlem vo formáte .xls na vyžiadanie na súkromný mail. Nechcem aby mi niekto našil porušenie Pracovného poriadu za zverejnenie údajov o mzde, atd…
SlavoKral
4. januára 2010 01:03
Ja by som chcel tiež pridať nejaký komentár.V podstate tu sulo pridal príspevok tvrdý , akčný.
Ľudia ktorí dačo dosiahli a vedia dačo dosiahnuť , vedia presadiť nejaký cieľ – sú ľudia ,ktorý majú rozhľad , poznajú veci , a vyberajú prostriedky na dosiahnutie cieľa – uvážene a vystupujú rozhodne. Ak niekto z Vás zažil nejaké rokovanie alebo vyjednávanie , nielen na žsr alebo vo firme ,banke ,dozornej rade,hocikde a na akejkoľvek úrovni a uspel – bol partnerom na rokovaní – nebolo to určite preto ,že robil najväčší krik a jeho rany päsťou o stôl pováľali čo sa len dalo.Na ŽSR a v OAVD tomu nebude inak.
Majme na pamäti hitóriu a učme sa: protest pred úradom vlády v minulosti . Prišiel prvý novinár natočil podguráženého štrekára , niekoho odchytil a z toho čo povedal do kamery je mi zle dodnes. Ani prezident KOZ nám nepomohol – roztrasený hlas spolu s kolenami .Neboli kapacity ,ktoré by plnili funkciu ktorú majú strany , organizácie ,úrady ,ministerstvá ,vlády ..hovorca.Poučenie?
1. Schopný ľudia – Ak spľňajú požiadavky ktoré by mal mať zástupca- ako
vysoko sa dostanú je záležitosť toho kto ich posiela.
Tu si myslím ,že ľudí máme
2. Členská základňa – Rovnako dôležitá vec. Ako ju posilniť ? Na niekoho
platí vianočná kolekcia s 250 Sk za režinku či
balíček na mikuláša.Ja osobne očakávam a myslím si ,že by to malo spočívať v top zastupovaní člena pred zamestnávateľom keby dačo (máme takú prácu ,keď sa náhodov sekneš neskončí to ako pokrčený papier v koši),poradenstvo ohľadom možnosti uplatňovania P-čok , využívania úľav , produktov pre zamestnancov{generali,stabilita-zakladanie ,rušenie} – poradenstvo Schopných ľudí – pre členskú základňu.
3.Život v zdravej organizácií.
Prejavom života je rast-reprodukcia.Všetci členovia majú podiel na tomto jave.
Vieme , že nie všetci na jednom pracovisku sme v rovnakých odboroch. Je na každom jednom aby sme sa so spolupracovníkom zdieľali nielen o spoločenských udalostiach a vyhodnocovaniach smeny ale aj o odborárskych veciach.Ako sa kedysi vravelo AGITÁCIA. Ak by sa zamestnanci zabezpečujúci dopravnú cestu spojili – verte že by sme nemuseli robiť komédie pred úradom vlády. A prezident pôjde na vyjednávanie usmiaty , lebo za chrbátom by mal dav hoc nie veľký ale akcie schopný a hlavne neprehliadnuteľný.Prajem si aby každý člen vedel , že nie je nereálne aby OAVD zastrešilo dopravnú cestu. Máme ľudí čo chcú pracovať v OAVD. Ja osobne budem vo svojom okolí presadzovať myšlienku jednotnej dopravnej cesty a budem sa podieľať na zvyšovaní počtu členov OAVD vo svojom okolí-regione.Cieľ všetkých regionálnych schôdzi by mal byť : informovanie o aktivitách OAVD a o tom kto nám hádže polená pod nohy aby sme vedeli jasne kto je komu na prospech.Argumenty musíme mať.Nechcem to viac rozvádzať do dlhosiahlých textov.
ElenaL
26. decembra 2009 19:46
No to je perfektné,že ľudia majú záujem o schôdze,škoda len že o nich nevedia! Dňa 10.júna 2009 sa konala vo Zvolene Regionálna rada,na ktorú som mesiac vopred rozposlala do všetkých staníc regiónu pozvánku,na ktorej bolo oznámenie,že sa jej zúčastní aj prezident a môžu prísť aj nečlenovia,viete koľkí sme sa zišli? Šiesti! Takýchto prípadov bolo viac. Ale skúsime to znovu a pozvánka bude aj na stránke v aktualitách regiónu,aj písomne,pretože možno 50% ľudí na internet nechodí.
sulo
20. decembra 2009 15:35
Je to smutne, ze percento smerneho narastu sa vlastne u nas moze len odvijat co najvacsou clenskou zakladnou, kvalitnou organizovanostou a schopnymi predstavitelmi. Tak uz len jeden dolezity krok a robime si vlastnu KZ. Zistit kolko nas je, tlacit na nasich zastupcov OAVD a je to v suchu. Neskutocne jednoduche.
Tak pan prezident mohol by si nam predstavit ideu ako to dosiahnut.
JK
18. decembra 2009 16:41
Ešte doplním k tým 36-kám. Samozrejme že by nemali závisieť od bodov. Výpravcovia, kde nie je 36 hodinový režim sú znevýhodnení dvakrát. Raz je to 37,5 režim a druhýkrát rôzne prerušenia zmien, pevné prestávky. Takže zásadne nie podľa bodov. Je to o turnusovej prevádzke, práci v noci, psychickej a senzorickej záťaži. Toto sú podľa mňa argumenty v prospech 36 hodinového režimu. So mzdovým nárastom „vďaka kríze“ a Petrociho „obhajobe záujmov zamestnancov“ asi netreba počítať. My nemáme momentálne na to, aby sme vlastnou silou niečo presadili. Riešením je samostatná KZ, ale to je podmienené lepšou organizovanosťou a je to beh na dlhšiu trať. Ale keď môže mať 120 leteckých dispečerov samostatnú KZ, môže mať aj 2000 výpravcov, nie? 🙂
kerko
18. decembra 2009 10:33
jotex dakujem ti , presne takuto formu informácie som potreboval ohladom 36ky . to info sa naozaj nedostalo ku každemu ale to je myslím vyriešené tým že je táto stránka ,k protestom ano vyššie som písal že si neviem predstavit síce teraz štrajk , ale nejaku formu protestu spolu s federaciou si viem predstavit . ešte raz jotex dík .
jotex
17. decembra 2009 18:28
Pozdravujem všetkých diskutujúcich ( i čítajúcich ) – aj takéto debaty sú dobré, ak sa nimi niečo vyrieši. Tak myslím- treba si povedať čo-to z minulosti a preto sa pripájam. Sulovi a spol. musím odkázať – chlapci, v máji 2009 bolo vydané Info OAVD, kde bolo jasne uvedené, že nás čaká Snem OAVD a to v septembri 2009. Dokonca tam bolo uvedené miesto a presný dátum konania najbližšej Republikovej rady. Ak sa k vám teda to informovanie nedostalo, treba hľadať príčiny inde. Každý člen by mal predsa vedieť, kto je jeho vedúci uzla ( ramena ) a na koho sa obrátiť nielen so žiadosťou o životné či pracovné jubileum. Osobne si však myslím, že vedúci uzlov nie sú vo väčšine prípadov takí, akí by mali byť – robia to však preto, lebo to paradoxne nemá kto robiť. Veď kto by robil problémy prednostovi žst., ktorý sa potom za to vyšantí na danom nespratníkovi prémiovo alebo nejak inak? Už vôbec nie vtedy, ak si ho tam pán prednosta dosadí alebo sú medzi nimi nadštandardné vzťahy. A preto napredujeme tak, ako napredujeme – zvyčajne je to o práci zopár ľudí. Taktiež máme medzi sebou „výpravcov“, ktorí otvorene hlásajú parazitovanie na práci iných. Zarážajúce je, že pre niektorých mladých kolegov sú idolmi, ako vybabrať s dobou. Niektorí sú zvyknutí žiť v tom zmysle, aby sa ozvali len vtedy, ak im niečo patrí ba niektorí ani vtedy. Stačí, že sú v odboroch, sem-tam zašomrú na margo neschopnosti tých „hore“ a žijú svoj život ďalej. Tu by sa mala vlastne prejaviť sila osobnosti vedúcich uzlov alebo regionálnych predstaviteľov. Nebudem to ďalej rozvíjať – je to o uvedomelosti , spolupatričnosti a charaktere ľudí.
Ad 36-ka: už v minulom roku pri tvorbe nového KTP som upozornil na riešenie otázky aj 36 hod. FPČ. Na neho vlastne upozorňujem už 10 rokov a vyjadrujem jednoznačne nesúhlas s minulým i súčasným stavom, niektorí kolegovia si to preložili po svojom , že si chcem uspokojiť osobné nároky (členovia Reg. rady, pozn.). Už idea prvého prezidenta OAVD Tibora Ševčíka ( týmto ho pozdravujem ) bola v tomto smere presadiť 36 hod. prac. týždeň pre všetkých výpravcov, ako to bolo u posunu či vozmajstroch atď. V tomto trende sa malo pokračovať aj naďalej s tým, že začneme 300 bodovou hranicou a postupne sa 36-ka presadí pre všetkých. Nakoniec je problém aj to vydobyté obhájiť, keďže jeden druhému závidíme a zamestnávateľovi to celkom jasne vyhovuje. V súčasnej podobe však 36-ka nie je vôbec zadefinovaná a ak si prezriete terajšie výkony staníc, resp. body výpravcov, ľahko nájdete podivné argumenty. Preto sme chceli 36-ku zadefinovať pre všetkých alebo s nejakými korektúrami a práve vtedy zástupca OZŽ, menovite pán Mikloš ma s rozhorčením upozornil, že o ňu prídeme všetci, ak na tom budeme trvať. Na jedno by som chcel však upozorniť – 36-ka by nemala byť podľa bodového hodnotenia ale podľa toho, že robíme turnus. A tá 36-ka je vlastne čas na regeneráciu organizmu, čo asi pán Mikloš nevie ohodnotiť zo svojej pozície. Preto by sme sa mali bez akéhokoľvek strachu postaviť sami za seba a jednoducho dokázať tým z OZŽ, že si to zobrať nedáme. Napadlo vás kolegovia niekedy, že na rekondičné pobyty budú chodiť výpravcovia z 12-kou TT do Mariánskych Lázní a tí z 9-kou kdesi do bahna vo voľnej prírode ( a vo svojom voľnom čase nebodaj)? A rekondičné pobyty sú tiež forma regenerácie pracovných síl. To len ako príklad na zamyslenie, aby sme sa neškatuľkovali a držali spolu.
A ešte ad protesty pred GR či dokonca pred úradom vlády – niekoľkokrát sme boli svedkami protestov proti politike vlády atď., keď niektorí ľudia tam išli vyslovene za peniaze nemenovaných odborových organizácií. Ja si myslím, že podnet k tomuto sme dali vznikom ZOOvŽD a spolu s Federáciou strojvodcov a ako dve nosné profesie na ŽSR by sme mohli aj formou protestných akcií dosiahnuť vyššie mzdy a dôstojnejše postavenie. Ak tieto dve profesie buchnú po stole …
kerko
16. decembra 2009 17:48
vkocka aby sme nehovorili v inotajoch pod rozhodujucim a poslednym krokom myslíš asi štrajk ? s rukou na srdci si myslím že nato nie je ešte nálada ,reálne sme slabí necítim až také vrenie na staniciach a to je fakt posledná možnost !ale zas druhá vec uznajme žijeme na slovensku a nie vo francusku,taliansku či dokonca v madarsku takže ešte to potrvá dlhšie než sa zmení naše myslenie ,moj subjektívny názor .prosím velmi rád si ho nechám vyvrátit .touto cestou tiež podporujem našich vyjednávačov a takisto im verím že sa budu snažit čo najviac. určite nečakám horibilné percentá , reál je fakt taký že za krízu sa ešte dva tri ročky žsr v pohode schová .trošku o tom ako prebieha vyjednávanie ,na čo nám chce siahnut zamestnavatel ? je pravda čo som počul od predstavitela ozž že ked sa oavd vrtá v 36 hodinovom pracovnom týždni tak nám ho možno zrušia ? viem že nezmysel ale je to tak ? ja viem že oavd chce vlastne pravý opak na vyjednávaní ,ale viem to ja ,vy ,možno zopár našich kolegov to vie od nás ,ale výpravcovia,dispečeri… ktorí nie su v oavd a su v ozž to nevedia ale pár takých atakov zo strany ozž a už ich velmi tažko presvedčíme že to tak nie je .plne chápem že naši vyjednávači sa k tomu nevyjadria v podstate diplomaticky ani nemozu ak spolu rokuju za jednou stranou stola s ozž .ozž by to samozrejme poprela a povedala že je to ojedinely prípad .
vkocka
16. decembra 2009 16:19
Jednou z dôležitých vecí je napredovanie OAVD. Táto stránka vznikla na základe toho, že možno naozaj niekde viazne kontakt medzi členmi a predstaviteľmi OAVD. A práve tu si každý z nás nájde svojho vedúceho uzla, svojho viceprezidenta z regiónu a môže s ním komunikovať koľko sa mu ráči. Určite mu nik nezloží telefón a tak môže svoje požiadavky adresovať svojej konkrétnej osobe.
Čo sa týka Kolektívneho vyjednávania: Je to cesta na dlhé trate. Priznám sa, že neviem na aké a koľko percent OAVD zaviazalo svojich vyjdenávačov, ale verím že budú skutočne presadzovať maximálnu možnú hranicu.
Už som spomínal, že o náraste ktorý chceme skutočne rozhodujeme len MY!!! ale musíme pre to aj niečo spraviť..Chyťme sa za srdce výpravcovia a dispečeri…. Ozaj dokážeme spraviť ten posledný rozhodujúci krok?
kerko
16. decembra 2009 14:05
moja reč JK ,určite by pomohlo trochu informacii ved nikto neočakáva presne deailné veci ale aspon v hrubom načrtnut .a presne otázka znie chceme verejnu diskusiu ? chceme doveru svojich členov ? len tak získame aj dalších členov . a ak mam pravdu povedat je mi uplne jedno že existuje moratorium ved preboha my sa bavíme na našej síce verejnej ale stále našej odborovej stránke !!
JK
16. decembra 2009 12:38
Páni, trochu sa tu iskrí, domnievam sa však, že toto nám nepomôže. Pokiaľ tu v tejto gubernii platí zákon č. 2/1991 a trvá týmto zákonom legitimizovaná hegemónia OZŽ, máme jedinú možnosť – pokúsiť sa o čo najväčšie rozšírenie členskej základne OAVD (chvalabohu, Petroci nám pomáha). Obrazne povedané – naši vyjednávači môžu skákať do výšky členskej základne. A možno by skutočne trochu pomohlo aj zverejnenie informácií o priebehu kolektívneho vyjednávania (stanoviská zúčastnených zástupcov k prerokúvaným témam, atd.) Moratórium na informácie o priebehu vyjadnávania, zavedené svojho času OZŽ tak trochu evokujú určitú nedôveru, podozrenia z „partizánčiny“ a nedovoľuje to rozbehnúť verejnú diskusiu o vyjednávaní a tým aj zvýšiť určitý tlak na zamestnávateľa, ale aj na vyjednávačov. Alebo to bol účel moratória? 🙂
kerko
16. decembra 2009 12:35
páni ale takto nič nevyriešime ak sa budeme vzájomne osočovat ,v poriadku názory nech sa vymenia to áno dufam že na tomto fore je to aj žiaduce ale osobné utoky nechajme bokom .fakt je že sulo má pravdu v tom že o sneme som tiež nič nepočul až potom ako sa konal ,,clen 15 rokov ,, .fajn ale nejdem sa z toho zbláznit ,tu sa možem vyjadrit . pán prezident kvitujem tuto stránku dobrá vec snád do buducnosti bude užitočná aj tým že sa zvýši naša „organizovanost “ a informovanost ,dobre chápem dohodu že než sa uzavrie kolektívne tak sa nebude informovat o stave ale možno by pomohlo niečo len naznačit . jasne že tlak má ist zdola hore ale zase suhlasím aj so sulom že neviete či je podpora zdola ,možno že aj je .teraz taká všeobecná vyzvička páni a dámy kolegovia ozývajte sa píšte , nadávajte , chválte , stažujte ja neviem čo ešte nech je čo najviac ohlasov . až ked zistíme kolko je v skutočnosti naozaj odhodlaných ludí povedat si a dost !!! mám zodpovednu prácu a chcem byt za nu aj Reálne ohodnotení !!! presviedčajme kolegov nech prestupia z ozž do oavd ,ludia aj vidia ze v poslednom čase sme my turnusovy zamestnanci vždy viac a viac ochudobnení ale nemožme čakat že teraz hufne si povedia prestupim k odborom ktoré budu bojovat za mna ,musia mat najprv pocit že je rozdiel medzi ozž a oavd .. ak su uspechy treba ich „“predat““.toto sme vybojovali pre vás my. fakt by ma zaujímalo kolko nás je
admin
16. decembra 2009 08:43
A to chceš od nás aby sme ti dohodli stretnutie s tvojím vedúcim uzla, tajomníkom alebo viceprezidentom? Nie si mierne pomýlený? Ale som ochotný ti to stretnutie sprostredkovať, ak si myslíš, že to je našou prácou. Môžeš ma kontaktovať cez môj súkromný mail. A túto stránku som 2 roky presadzoval aj kvôli tomu aby sa aj tí čo v sebe dusia nejaké výhrady alebo animozity k jednotlivým persónám a k práci ako to ty voláš vrcholových predstaviteľov OAVD mohli vyjadriť. Prečo si tieto veci neriešil už dávno predtým. Chceš povedať, že 15 rokov si s nikým nekomunikoval? A ak áno, tak je to len a len tvoja chyba. Ja si stále myslím, že tlak musí ísť zdola nahor a ak si 15 rokov nič nepovedal a čakal si, čo spravia tí druhí, tak na jednej strane je to smutné ale na druhej som rád, že aj takí zákopníci ako ty dávajú o sebe vedieť, aj to je názor.
sulo
15. decembra 2009 22:44
Tak….a konecne sa nam ozvali aj nasi vrcholovi predstavitelia.
Dakujem im, ze moj komentar neletel len tak vzduchom, lenze ani od jedneho som sa nedozvedel ako dalej. Mna pani vyzyvate nieco riesit za vas? Donkichotsky nazor? Ja mam navrhovat konstruktivne riesenie? Ja mam dat navod ako vas ma podporiť clenska zakladna?, podržať pri presadzovaní vasich poziadaviek voci zamestnávatelovi? Pan Prezident citujem: Vôbec sa mi nepáči znižovanie životnej úrovne zamestnancov a na kolektívnom vyjednávaní som to aj prezentoval, ale bez podpory členskej základne. Ako vies ze nemas podporu clenskej zakladne? Ak si naozaj myslis, ze ju nemas tak potom preco na kolektivnych jedniach rozpravas bludy za nas. Je to potom len nazor tvoj a nie clenskej zakladne OAVD.
Teraz sa zamyslime trosku spolu: Ak Prezident nepocituje podporu clenskej zakladne, je to naozaj spravny PREZIDENT?
JK ti dal cierne na bielom aky je stav zelezniciarov. Co ste pani s tym dokazali spravit? Nechali ste si to pre seba?
Dodnes ani nevieme ako prebieha kolektivne vyjednavanie. Ozaj to vyzera na nulu? Co potom chce OAVD spravit? Suhlasit s nou alebo zacne robit informacnu kampan za to aby sme ju nemali? Alebo donkichotsky postoj? „Ja nic ja muzikant?“
P.S. neodpustim si to ale nie je OAVD vo svojich strukturach prehnite? Preco? Kto z nas sa vobec stretol zo svojim veducim uzla, zo svojim tajomnikom alebo viceprezidentom? Vidim strukturu na stranke ale svojho najblizsieho partnera vobec nepoznam. Som clenom skoro 15? rokov ale na moj nazor z radov predstavitelov OAVD sa dodnes nik nepytal. Na Snem som sa ani nedostal lebo ma nikdo o nom ani neinformoval. (asi preto aby sa zvoli dnesny prezident) Ani tato stranka ma neinformovala ze ma byt daky Snem OAVD. Vlastne dodnes sa o mna OAVD ani nezaujima. A ja mam dat navod ako vas ma podporiť clenska zakladna ked vy nekomunikujete so mnou?
ZAMYSLITE SA PANI…….
P.S.2. pan Prezident rad si precitam aj tvoj prinos co si spravil pre nas obycajnych a nie sa obracat na to co spravili iny pred tebou.
prezident
15. decembra 2009 21:14
Ďakujem za gratuláciu, ale tvoj názor je trochu skreslený až špatný, pretože nie vrcholový predstavitelia majú podržať Vás, ale naopak Vy musíte podržať ich, aby mohli presadzovať Vaše názory. Ale ako som si všimol je to názor väčšiny, pretože otázka je zvyčajne rovnaká: Čo ste pre nás urobili? Odpoviem tiež otázkou: Ako nás dokážete podporiť, podržať pri presadzovaní vašich požiadaviek voči zamestnávateľovi? Môj názor na nulový mzdový nárast je rovnaký ako každého iného zamestnanca ŽSR. Vôbec sa mi nepáči znižovanie životnej úrovne zamestnancov a na kolektívnom vyjednávaní som to aj prezentoval, ale bez podpory členskej základne je to úplne nesplniteľná úloha. Budem teraz reagovať na Tvoje názory. Nerozumiem niektorej Tvojej kritike. Prečo si myslíš, že ak je niekto slušne oblečený a dokonca podľa Teba až napudrovaný musí mať iný názor ako v montérkach. Nie všade sa totiž dá ísť v montérkach občas si treba v rámci slušnosti obliecť „ Napudrovaný oblek“ Ďalšia kritika je na info, kde Ťa poburuje „najdôležitejšia informácia“. Z môjho hľadiska je najdôležitejšia, pretože na jej základe sa zverejnili telefónne čísla a mailové adresy na tejto stránke, aby ktokoľvek z našich členov, či sympatizantov vedel a mal možnosť kontaktovať nás v prípade potreby. A ešte jedna informácia. Ja som tiež v podstate radový člen OAVD, ale rozhodnutím snemu mám Tú česť reprezentovať NAŠU odborovú organizáciu. A preto si nemyslím, že môj osobný názor je čo i len o trochu dôležitejší ako tvoj alebo ktoréhokoľvek člena OAVD. Je mojou povinnosťou prezentovať spoločný názor . Tento názor sa prezentuje na základe dohody z Republikovej rady. Ospravedlňujem sa, ale neinformovanie o čiastkových výsledkoch pri kolektívnom vyjednávaní je dohoda medzi ŽSR a odborovými organizáciami, ktorá platí už dlhšiu dobu. Ďalej by ma zaujímalo, čo chceš pocítiť ku svojej spokojnosti. OAVD totiž ako prvá odborová organizácia začala a úspešne presadila 36 hod. pracovný čas. Možno je to dnes pre niektorých samozrejmosť, ale stojí veľa úsilia, aby sme obhájili aj túto malú vymoženosť. Mňa osobne dosť mrzí prístup niektorých zamestnancov k fungovaniu OAVD, pretože väčšina hľadá čo sa neurobilo, iba málokto ocení aj prínos. Ak si niekto myslí, že zamestnávateľ dáva niečo zamestnancom automaticky, tak je na veľkom omyle. Naozaj by som doprial každému z vás absolvovanie Kolektívneho vyjednávania. Naozaj To nie je nič jednoduché. Tí, ktorí ho absolvovali, vedia o čom práve teraz píšem. A teraz sulovi. Pridaj svoj názor a poraď ako spojiť výpravcov a dispečerov v OAVD, ako vylepšiť našu odborársku prácu. Kritizovať je jednoduché , poradiť, pomôcť, prípadne priložiť ruku k spoločnej práci je už trochu zložitejšie. Nebránim sa žiadnemu názoru, ani žiadnej dobrej rade, či pomoci od kohokoľvek z Vás. Som len človek a tým chcem zostať, to znamená, že nie som najmúdrejší alebo neomylný, preto ste tu vy ostatní ,aby naša spoločná práca pomohla zlepšiť naše pracovné podmienky, a samozrejme aj životnú úroveň.
admin
14. decembra 2009 21:31
Ešte pre sula: admin, Laco Bóna a predseda rady je jedna a tá istá osoba a nemyslím si, že neprejavujem svôj názor na tomto fóre a neskrývam sa za nick. Ale máš pravdu v tom, že treba zmeniť mediálnu politiku smerom k členom OAVD a k ostatným kolegom a kolegyniam, výpravcom a dispečerom a aj k iným pracovníkom ŽSR a ostatných spoločností, ktoré pôsobia na železnici. A k tebe: skús navrhnúť nejaké konštruktívne riešenie, rád sa budem s tebou o tom baviť aj cez mail. A ak máš chuť zvolať verejný protest pred GR a dokážeš strhnúť aspoň 10 ľudí tak sa toho protestu zúčastním.
admin
14. decembra 2009 18:47
Mám taký dojem ako keby z teba sulo hovorila urazená hrdosť. Na rozdiel od dôb nedávno minulých aj ty máš možnosť vyjadriť svoj názor verejne na tejto stránke a považujem to za jeden z prvých malých krokov, ktorý by mohol niečím pohnúť. Tebou navrhované riešenia mi pripadajú mierne donkichotsky hoci aj ja by som to tak najradšej urobil. Ale je tam aj kus pravdivej kritiky. Je ale ľahšie zo seba dostať svoj názor a zavesiť ho na net ako urobiť ucelenú informáciu zo všetkými relevantnými faktami z kolektívneho vyjednávania tak aby ho bolo možno prezentovať oficiálne. Ja osobne sa na to necítim a keď niekoho takého poznáš daj mi vedieť rád sa s ním dohodnem.
kerko
14. decembra 2009 12:58
sulo beriem tvoj názor , ale budme trochu realistický nemam ani ponatia kolko má oavd členov mimochodom bola by to zaujímava informácia ,ale fakt je že reálne nás asi nie je až tak vela aby sa mohol robit až taký silný odpor jednoducho ozž má urcite vačšiu váhu ,bohužial, ale je to tak ,beriem oavd ako profesnu odborovu organizaciu .prosím ,ak tam bude patrit vačšina vypravcov,dispečerov,atd.. ,tak sa možme bavit o radikálnejšich riešeniach .//ináč opravte ma niekto ak sa mýlim ale už len to že každy vypravca má 9 triedu tuším presadila oavd.// predpokladám že nikdo nechce menit svet ale presne ako píšeš “dat sa dokopy a pohnut s tymto kolosom “ presne v tomto poradí !!! a k tomu aby sme sa dali fakt dokopy je ešte daleko . pripajam sa k tebe sulo tiež by som rád videl tu na stránke názory predstavitelov oavd.
sulo
14. decembra 2009 09:10
Gratulujem… Nazor jeden lepsi ako druhy. Co chcete spravit? Zmenit svet? Mate naozaj vrcholovych predstavitelov ktori vas dokazu dat dokopy? Dokazu vas podrzat ked ma prist na lamanie chleba? Preco uz nezvolali verejny protest pred GR ZSR za vase nazory, za nase platy? Preco neinformuje OAVD nas, media, svet o tom co sa na zeleznici deje, ako prebieha kolektivne vyjednavanie, ako ZSR na nas kasle??? Aki vyvyjaju tlak na ZSR aby sme zarabali viac??? Pri kavicke a v napudrovanych oblekoch sa tazko zastavaju obycajni zelezniciari. Ja som doteraz nepocitil ziaden tlak od odborov na zamestnavatela. Nepocul a necital som ziadnu verejnu nespokojnost.Vy ostatni ano? Zas bude OAVD spokojne s nulovym narastom a potom nam povedia: NEDALO SA, JE KRIZA?
Aby som nebol az tak kriticky, chodia po Slovensku aj vase INFA, bohuzial su to len materialy vytlacene z tejto stranky. To si dokezeme vsetci precitat na nete a vy nemusite zato vyhadzovat aspon peniaze.
P.S. Tymto chcem vlastne oslovit vasho prezidenta, lebo dodnes som sa ani nedocital jeho nazor na nulovy narast. Ak diskutuje, mrzi ma ze ma nic taky aby ho nik nepoznal, pritom ja ako zelezniciar chcem pocut jeho nazaor nie krcmove reci ostatnych.
Lenze vasho prezidenta asi zaujima nieco ine, lebo vo vasom infe som sa docital, ze citujem: Asi najdôležitejšie informácie zo Snemu pre všetkých členov OAVD sú voľba Prezidenta a Predsedu rady, ako dvoch najvyšších predstaviteľov OAVD. Toto su naozaj najdolezitejsie veci z vasho snemu? Ja som si myslel, ze sa docitam o smerovani OAVD, o tom ako chcu spojit vsetkych vypravcov do citujem: dat sa dokopy a pohnut s tymto kolosom, ako chcu pokracovat ak na mtu nulu ozaj schvalia.
Ak ozaj nepocitim ze nieco OAVD robi budem uvazovat o vystupeni..
P.S. 2: Ak to dokazu ine odbory ako Emil Machyna s KOVO /nikdy nezabudnu spravit verejny protest aby o nich vedeli/ tak OAVD ma velmi velmi velmi daleko od odborov.
JK
12. decembra 2009 19:21
Máš pravdu, len pripomeniem že je skutočne len na nás, aby sme prestali byť vazalmi petrociovského OZŽ. Uvedomili si dôležitosť a cenu našej práce a hranicu pod ktorú nejdeme. Využiť musíme všetky zákonné možnosti, ktoré v tejto gubernii máme. Nikto iný to za nás neurobí!
vkocka
11. decembra 2009 19:14
Pamätám sa na kolektívne vyjednávania z dôb minulých, nárast sa vždy odvíjal od toho, či na železnici bola reštrukturalizácia, či práve dochádzalo k rozdeľovaniu podniku, či sa práve menilo vedenie GR, či práve nebude potrebné pre železnicu investovať peniaze do dákych projektov či práve….. Všetko to bolo na úkor nás. Na úkor nášho finančného zabezpečenia. Ubehlo od týchto jednaní veľmi veľa času (8? 10 rokov? možno viac?) a všetci sme očakávali že to raz príde….., že príde doba keď konečne železničiar na Slovensku bude zarábať nie ako boh ale ako normálny človek, ktorý maká piatky – sviatky, nočné, víkendy a pod. a bude za svoju robotu ohodnotený ako každí iný železničiar v Európe. Cha chá….
Vieme kde momentálne sme vďaka štatistike ktorú tu predostrel JK.
Vieme kde momentálne hľadáme oporu tak ako spomenul JK teda v krčme. Tam sme mocní, silní, nadávame na odbory, na vedenie na ???? Proste na všetko….
A teraz chvíľka na zamyslenie….. Čo sme pre to MY obyčajní radoví železničiari spravili? Kto z nás pozná našu vlastnú Kolektívnu zmluvu detailne? Kto z nás vie aké máme výhody nad rámec Zákona? Chyťme sa za srdce… každého zaujíma iba nárast a ešte niečo ??????
Lenže tú našu Kolektívnu zmluvu tvoríme MY obyčajní členovia odborov, MY sme tá hybná sila, MY sme ľudia ktorí dokážeme zmeniť náš zajtrajšok…
Pýtate sa ako?
Veľmi, veľmi jednoducho. Máme poverených vlastných kolektívnych vyjednávačov za OAVD. Oni po našich spoločných rokovaniach navrhujú percento smerného nárastu na nasledujúci rok. MY im kladieme naše požiadavky koľko chceme zarábať. Oni sú len vyslanci našich názorov za aké finančné ohodnotenie tu chceme pracovať. Oni reprodukujú len to čo chceme MY……
Zamestnávateľ nesúhlasí s našim navrhovaným percentom smerného nárastu? a zas sme tu MY….. MY ktorí máme rozhodnúť a tom, či budeme súhlasiť zo zamestnávateľom (jeho nulou smerného nárastu ) alebo s našimi kolektívnymi vyjednávačmi. MY teraz rozhodujeme ako ďalej. Nedajme si to vziať je to naše právo, naša povinnosť voči samým sebe, voči rodine….
Bohužiaľ realita je dnes úplne iná. Dodnes sme sa nedokázali postaviť zoči voči realite. Áno raz, za zachovanie našich regionálnych tratí. Prečo sa nedokážeme postaviť aj za naše požiadavky, za naše názory naše platy…….
Dokážeme ubezpečujem vás všetkých dokážeme ale len v krčme……
Bohužiaľ….
P.S. Skúsme si všetci uvedomiť že odbory nie sú len vrcholoví predstavitelia ale MY. MY máme tú najväčšiu silu s niečím pohnúť. Dajme sa všetci výpravcovia a dispečeri dokopy a konečne začnime, začnime hýbať s týmto kolosom. MY NATO MÁME……
JK
9. decembra 2009 16:45
Ale aby sa len Petrocimu nečikútkalo, tak trochu aj do vlastných radov. Akcieschopnosť OAVD závisí od počtu členov. Zamestnávateľ veľmi dobre vie, koľko nás je výpravcov a koľkí sme v OAVD. A tu sme pánovia trochu „riedki“! Len sa čudujem, čo ešte drží ostatných v OZŽ. Ja viem! Asi kolekcie alebo preplatená režijka….
JK
9. decembra 2009 16:34
Za takúto obhajobu záujmov zamestnancov jednoduchá odmena. Keďže „demokraticky“ za takýto lapsus neodstúpi, zastaviť odvody na GR – aj za cenu vystúpenia z OZŽ. Kto z výpravcov ho ešte chce aj naďalej platiť?!
JS
8. decembra 2009 11:04
Všetkých nás určite trápi súčasná životná úroveň železničiarov t.j. nízke mzdy nás v prevádzke-výpravca,signalista,atď. Trápia nás nízke píplatky za nočné,soboty,nedele,sviatky,atď. Trápi nás urcite aj mnoho iných veci a mňa osobne naši odboroví kolegovia z OZŽ na čele s ich pánom predsedom F.Petrocim.Prečítajte si Hospodárske noviny zo 4.12.2009 a najdete článok s názvom“Železničiari žiadajú vyžšie platy.“ -plné znenie je aj v mojom diskusnom príspevku na našom fóre pod rovnakým názvom. A tak sa prikláňam k poslednému príspevku JK-zrušme OZŽ,ich členom naozaj stačia krčmové reči,lebo podľa názoru ich predsedu sa asi naozaj blíži ďalšie kolo vyjednávania o znižovaní životnej úrovne železničiarov.
JK
7. decembra 2009 22:49
Kua!!!! Nič sa nedeje, žiadna reakcia. Ja som asi chybný a admina by mali zavrieť! Minimálne za „rúhanie“. Keď sa už zakazuje pri slobode vierovyznania stavať minarety?!?!?! Každému je dobre, všetci sme spokojní, nevieme čo s peniazmi – zrušme odbory!!! Načo je to?! Stačia krčmové kidy!!! Nie?!
JK
6. decembra 2009 11:43
Vyhodnotenie pilotného projektu odmeňovania na GR ŽSR
Dňom 1.4.2006 bol zavedený pilotný projekt novelizovaných zásad odmeňovania zamestnancov Generálneho riaditeľstva ŽSR. Podnetom na novelizovanie systému odmeňovania bolo dosiahnuť adresnejšie zhodnotenie povahy vykonávaných špecifických pracovných činností zamestnancov GR.
Cieľom projektu bolo:
– stabilizovať zamestnancov z dôvodu zvyšujúcej sa konkurencie v rámci zamestnávateľov na území Bratislavy, vyplývajúcej aj z nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily,
………………….. atd…
Toľko citát. Teda musím upresniť – asi nie je železničiar ako železničiar. Tí, „zastabilizovaní“ vo vysokom konkurenčnom prostredí problém s nejakým blbým mzdovým nárastom asi nemajú a zrejme naše názory zdieľať nebudú. A niekde sa predsa šetriť musí! „To by sme neboli manažéri!“ (Tiež citát…). Šetriť na „investíciách“ realizovaných prostredníctvom tých „správnych“ firiem?! To hádam nie?! Tak zostávajú len zamestnanci. Sme blbí, na nás sa dá! Stačí urobiť bu-bu-bu! Veď nezamestnaných je veľa, potenciálnych železničiarov je teda tiež dostatok a myšlienka súdruha Antonína Zápotockého (…železničáře udělám za čtyřiadvacet hodin…) je zdá sa večne živá….
admin
5. decembra 2009 00:04
Ďakujem JK za to, že existuje vôbec niekto, kto má odvahu napísať svoj názor (a vie ho aj komplexne podložiť údajmi)a nemá problém vyjadriť to čo si väčšina z nás v súčasnej dobe myslí o situácii na ŽSR). Navrhovať nulový nárast miezd s odkazom na globálnu krízu a popritom mať v účtovnej evidencii nevyužiteľné zásoby za 1 miliardu (bývalých) korún (citujem námestníka generálneho riaditeľa ŽSR pre ekonomiku ing. Dušana Šefčíka z časopisu Semafor Október 2009: Máme totiž zásoby za miliardu korún, ale nemáme presne to, čo potrebujeme, alebo to nemáme včas.) je treba podľa môjho názoru vnímať aj v kontexte s nedávnym zásahom úradu boja proti korupcii v B.Bystrici a mať hrošiu kožu. A osobne si myslím, že je to len vrcholec ľadovca, ktorý zastrešuje tzv. Cetrum (ne)logistiky v rámci ŽSR. Tam by podľa môjho názoru mal hľadať zamestnávateľ úspory a nie v tom, či svojim zamestnancom v prevádzke vyrovná platy aspoň na úroveň inflácie, nehovoriac o pomere k 114,83 percent priemernej mzdy v národnom hospodárstve z roku 1989.