ROZUM SA ZASTAVIL !

http://peniaze.pravda.sk/zmatky-pri-autobusoch-a-vlakoch-potrvaju-dlhsie-fua-/sk-pstat.asp?c=A110408_105845_sk-pstat_p59
Rezort dopravy si dal urobiť analýzu, tá bude hotová na konci mája. Ale už 1.mája začína platiť zmena cestovného poriadku, ktorá výrazne obmedzuje osobnú dopravu na viacerých tratiach. Niekde je obmedzenie dopravy nahradené slovkom úplné zrušenie. Proste sme na Slovensku, činy predbiehajú myslenie, rušenie predbieha analýzu. Alebo ďalšie rušenie spojov po vyhodnotení analýzy? To je pravdepodobnejšie.
Ďalšie vec je poskytovanie údajov od SAD a harmonizácia dopravy. Viete mi povedať jediný rozumný dôvod, aby sa SAD snažili o nejakú harmonizáciu? Sú súkromné firmy a snažia sa o čo najlepší hospodársky výsledok. Oni sú pre nás konkurencia, ale niektorí to dodnes nepochopili. Preto v zahraničí vlastnia železnice autobusy /ba i lode/, aby si svojich zákazníkov na vlaky naviezli. Taktiež ich využívajú pri výlukách, aby ani cent nedali niekomu inému. Viete si predstaviť taxikára, ktorý miesto toho, aby vás odviezol na požadovanú adresu, tak vám poradí, aby ste išli na MHD, lebo to budete mať lacnejšie? Tak isto je to aj v prípade SAD. Cestovný poriadok majú postavený pre seba a nie pre železnice. Ba povedal by som proti železnici. Čím menej ľudí dovezú na stanicu, tým viac zarobia. Žiadny dobrý gazda by nekonal inak.
Iná vec je, čo by mali robiť vyššie územné celky. Ale ak tam sedia stranícky nominanti, tak si len prečítajú došlú poštu a ani nevedia, čo by s tým mali urobiť. Napadne takého úradníčka, že keď sa ruší jeden vlak, tak ho musí nahradiť niekoľko autobusov. Maximálne ho trkne, že prázdna kasa kraja, bude mať ešte väčšiu dieru. Tak to posunie svojmu straníckemu šéfikovi, a ten mu patrične odkáže, aby sa ten biedny plat nelámal hlavičku.
A pretože si myslím, že naši mocipáni majú rozum zastavený, treba im to povedať. Najlepšia príležitosť 15.4.2011 vo Zvolene. Budeme ich mať pekne pokope. Ešte to vraj aj zaplatia. Viac info tu:
http://www.ozz.sk/files/Pozvanka%20-%20zamestnancom.pdf

 

Comments are closed.