AKO ĎALEJ p. PETRÓCI

AKO ĎALEJ p. PETRÓCI

AKO TO BOLO NAOZAJ 3, ALEBO AKO ĎALEJ p. PETRÓCI?
• Citát: „Podviedli nás. Všetky sľuby , ktoré sme počuli od pani premiérky či ministrov práce a dopravy, boli len prázdne slová. Neurobili nič.“ Skonštatoval predák OZŽ František Petróci. Pripomenul ,že rezort dopravy hovoril pôvodne o samostatnom sociálnom programe s benefitmi pre prepustených. Rezort práce zase o rekvalifikáciách, na ktorých by mali získať nové pracovné zručnosti, aby sa vedeli uplatniť aj mimo železníc. /zdroj Pravda z 27.6.2011/
• Prvýkrát s Vami pán predseda OZŽ musím súhlasiť a aj snáď zatlieskať za Vašu prostorekosť. ONI neurobili nič./pozn. vládna a výkonná exekutíva štátu/, ale Vy ste toho urobili veľa. Na základe prázdnych sľubov ste konali legitímnym spôsobom, ale na pomýlených predpokladoch a nedostatočnej analýze podmienok.
Po prvé: Aj vašou vinou sa spustilo hromadné prepúšťanie. Veď nie ste ochotný spolupracovať s ostatnými OC, poskytnúť ostatným informácie, prípadne iniciovať stretnutie všetkých OC, aj keď sa pasujete za zástupcov železničiarov (všetkých). Pretože rozprávať o rovnakých podmienkach a možnostiach pre všetkých vo vašom postavení je prinajmenšom zavádzajúce. Napriek tomu ste nemali problém obviniť ostatné OC, že odsúhlasili začatie hromadného prepúšťania pre TH pracovníkov.
Po druhé: Pri prerokovaní o HP na úrovni OR , OC-OZŽ , ktorej ste predsedom dala stanovisko k prerokovaniu hromadného prepúšťania, ktoré zamestnávateľovi umožnilo spustiť proces HP aj keď neboli splnené niektoré zákonné podmienky.
Po tretie: 15.mája 2011 ste zorganizovali vo Zvolene Divadlo v divadle, kde sa v plnej miere odhalila Vaša lojálnosť k zamestnávateľovi. Naživo som sa presvedčil ako vyzerá „riadená diskusia –riadená demokracia.
Stovky železničiarov, ktorí skoro celý svoj pracovný život venovali službe na železnici sa zo dňa na deň ocitnú na úradoch práce, budú vhodení do tzv. voľného trhu práce. Tam absentuje poradenstvo, rekvalifikačné kurzy a iné nástroje aktívnej politiky podpory zamestnanosti. Najväčší podiel viny má na tom štátna exekutíva, ale aj Vy pán Petróci nie ste bez viny. Uverili ste prázdnym sľubom, podviedli Vás, ale dôsledok v praxi je taký ,že po stovkách zamestnanci železníc opúšťajú svoje pracovné miesta, ktoré im zabezpečovali sociálnu istotu a živobytie pre ich rodiny. Aj vďaka Vám sa veľké množstvo bývalých zamestnancov bude pozerať na svoju budúcnosť, svoje ďalšie uplatnenie skepticky ba až beznádejne. Som presvedčený, že za všetkým sú Vaše ústne a tiché dohody, ktoré ste uzatvárali s vedomím, že ste najpočetnejšia OC a iba Vy ste povolaný na takéto dohody. Mám na mysli dohody s GR-ŽSR, MDVRR, ktoré idú nad rámec štandardných vzťahov zamestnávateľ- zástupcovia zamestnancov. Ostávam v nádeji, že z vývoja situácie posledných dní si zoberiete ponaučenie. Odbory majú presadzovať v pracovno-právnej oblasti požiadavky a záujmy zamestnancov. Nikdy to nefungovalo obrátene alebo inak. Ak sa niekto pokúša zaviesť nejaký iný model, môže sa to nazývať aj kolaborácia.

5 reakcií

  • Ále chlapci,vari chcete udupať zdochýnajúceho koňa? Ručím Vám za to,že minimálne po staniciach okolo mňa ľudia o tom vedia,tí čo nevedia tak nechcú a nebudú vedieť nikdy a mali by ste počuť reakcie ich predsedov,oni si musia urobiť poriadok na vlastnom piesočku! My by sme mali sústrediť sily na vlastný boj,lebo tak mi to pripadá,že keď treba niečo urobiť v OAVD tak nemá kto,ale do boja s OZŽ už pôjdu všetci! Slovenskóóó! Pri štrajku sme prepadli a práve tu sme mali možnosť ľuďom ukázať silu a pritiahnuť ich do našej organizácie,stal sa opak a my čakáme,aké „oprsky“,nám zamestnávateľ hodí. A ako by dopadol ten boj? Kde sa dvaja bijú,tretí víťazí! Nehovoriac o tom,že ak vlastní členovia OZŽ sa rozhodnú skončiť,možno sa k nám alebo iným pridajú,ale ak to bude spomínanou „vojnou“,tak sa vykašľú na všetkých! A kto bude potom pracovať po staniciach? Od začiatku mám svoj názor na „horné OZŽ“,ale ak chceme niečo zmeniť,tak musíme začať od seba! „Česť práci!“

     
  • Plne s vami súhlasím, len bolo by dobré tieto riadky dať aj po staniciach, kde má OZŽ svojich zástancov a ktorí nevidia to, čo sa okolo nich robí.

     
  • „duvo“ – máš moje sympatie 🙂

     
  • Chlapci,už sa konečne preberte a zhodnoťte reálne situáciu,Petróciho nepodviedli,ten to dobre vedel a čo sa týka prepúšťania,tak to sa už koná od novembra 2010!Členovia Správnej rady ako najvyšší orgán ŽSR o všetkom vedia.Nech si OZŽ zodpovedá samo za seba,autor príspevku zamysli sa nad tým,prečo sme sa dali oklamať „MY“!!!Každý si musí urobiť poriadok najprv pred vlastnými dverami!

     
  • Od rozdelenia železníc sa nemôžem ubrániť silnému dojmu, že OZŽ nás všetkých zavádza už aj tým, že sedí na troch stoličkách – ŽSR,ŽSSK a Cargo. Alebo na viacerých ? (správana rada?). Asi by im nevadilo zastrešiť ešte tak autodopravcov, leteckú aj lodnú dopravu.A ešte nezabudnime na SAD a DP-MHD. Napokon čo nebolo môže byť. Veď,keď sa už znížia členské príspevky po prepustených železničiaroch, tak z niečo žiť treba, či nie?