Do pozornosti

Je správne rušiť vlakové spoje. Keďže je to anonym dovolím si to okopírovať celé.Taká je pravda o železnici.Je to z téma.pravda.sk z 29.1.2011
Železničiar napísal(a):
Vo svojej praxi som sa pohyboval v prostredí železnice a poznal som prostredie na tzv, výkonných jednotkách (stanice, dištancie, depá), cez stredné a vyššie riadiace orgány (prevádzkový oddiel, správa dráhy) až po vrcholový riadiaci a správny orgán – federálne ministerstvo dopravy. A to nielen prevádzkovú… pokračovanie
Vo svojej praxi som sa pohyboval v prostredí železnice a poznal som prostredie na tzv, výkonných jednotkách (stanice, dištancie, depá), cez stredné a vyššie riadiace orgány (prevádzkový oddiel, správa dráhy) až po vrcholový riadiaci a správny orgán – federálne ministerstvo dopravy. A to nielen prevádzkovú stránku. ale aj ekonomické podmienky vtedajšieho systému. Tento model železnice trval takmer do rozpadu ČSFR. Do zmeny režimu, za tzv. socializmu tiež síce nebolo všetko v poriadku, ale nikdy sa nepripúšťala tzv stratovosť niektorej činnosti. Súdruhovia z ÚV by zodpovedných boli roztrhali v zuboch. Ak niečo nefungovalo, ihneď nastupovali kontroly, analýzy a aj boli vyvodené dôsledky.
Po zmene režimu sa cielene konalo v mocenských a politických kruhoch tak, aby železnica znášala zlaté vajcia pre straníckych lídrov a ľudí im blízkych. A nielen v prostredí železnice. „Manažeri“ začali atomizovať nielen vedenie železnice ale aj odbory. Po rozpade ČSD riadil železnicu jeden generálny riaditeľ a boli jednotné odbory. Počas druhej Dzurindovej vlády vytvorili tri subjekty s tromi generálmi. Každý generál mal a aj dnes má pod sebou ďalších riaditeľov s množstvom odborov od výmyslu sveta. Samozrejme to umožňovalo zamestnávať veľa straníckeho a rodinného príbuzenstva. Koľko sa takto na riaditeľstvách naberalo, minimálne toľko sa v prevádzke prepúšťalo. A aby deštrukcia železnice išla ako po masle, rozložili odbory až do štrnástich odborových centrál. Predáci odborov sa predbiehali v nadbiehaní (samozrejme nie zadarmo) vedeniu železnice. Záujmy prevádzkových zamestnancov a spoločnosti boli pre nich až druhoradé.
A ekonomika železnice. Cielene išla dole vodou v dôsledku obchodnej a tarifnej politiky. V osobnej doprave cestujúci prešli do autobusov, pretože často v autobuse bolo nižšie cestovné ako vo vlaku. Tak sa stali regionálne trate tzv. „stratovými“, často aj za pomoci sfalšovania ekonomických ukazovateľov. K tomu si treba predstaviť vplyv nízkej kultúry cestovania, špinavé vlaky, stanice, neochotný personál, schválne zle stavaný cestovný poriadok a časté zmeny v ňom a pod. V nákladnej doprave deštruktori o viac ako o 150 % zvýšili tarify a cestná doprava železničnej ihneď úspešne konkurovala. Najmä keď cestnú infraštruktúru platili daňoví poplatníci. K tomu sa pridali „tunelári“ v kabátoch tzv. špeditérov. Tí od vedenia dostali povedzme 20% tzv. akvizičnú zľavu, 10% dali zákazníkovi, ktorý si dal tovar prepraviť a 10% si strčili do vrecka. Obchodné útvary železnice smeli poskytnúť zákazníkovi iba 7% zľavu, tak sa potom všetci zákazníci hrnuli k „špeditérom“. A to boli zas len tí blízki a bližší. V prostredí infraštruktúry, teda ŽSR sa tunelovalo tiež veľmi intenzívne. Tunelár si napr. zriadil firmu, povedzme s názvom JOVA, sekretárku, telefón a účet v banke. Od ŽSR si požičal podbíjačku, čističku štrku, prípadne iné mechanizmy a s požehnaním vedenia železnice išiel vykonať strednú opravu koľaje v určitom traťovom úseku alebo v stanici. Najal si zopár romov a cez víkend aj brigádnikov od ŽSR – traťovej dištancie. Takto akože zrekonštruoval koľaj, za čo dostal dobre a najmä promptne zaplatené. A trebárs sa o zisk podelil so svojimi dobrodincami.
A tak sa bašovalo, pardon „hospodárilo“ na železnici. Pomaly bolo všetko stratové. Stratové boli nielen vybrané úseky pre osobnú prepravu, ale aj preprava spešnín a kusových zásielok. Dnes tieto balíkové zásielky vozí niekoľko operátorov a určite ziskových. Že vozia po ceste a na drahých autách opäť zaplatí daňový poplatník.
Aký kresťan je minister, keď sa nepozrie pravde do očí, keď je schopný svojim nekompetentným rozhodnutím zobrať občanovi hoci existenčný prostriedok, likvidovať ekologický prostriedok dopravy. Asi má „beľmo“ na očiach, keď nevidí ako sa prepadá dopravný systém, ktorý nám tu zanechali starí otcovia, ktorý na jednotku výkonu potrebuje len 1/3 trakčnej energie oproti cestnej doprave, ktorý šetrí krajinu a nakoniec peniaze občanov. Nedokáže sa ísť pozrieť do Rakúska alebo Švajčiarka ako tá železnica má dobre fungovať? Asi nie, zapadol medzi tých hospodárov štátu so „špinavými paprčami“, ktorí rozložili hospodárstvo pravdepodobne pod taktovkou zahraničných vplyvov. Možno v záujme konverzie Sk na Euro, aby nebol pomer napr.1: 25 ako sú na tom naši bratia, ale 1:30,126. Takýmto hospodárom štátu by asi vadilo, keby železnica poskytovala lacnejšie prepravné služby. Veď by sa nevozilo za drahé peniaze po ceste, kde je vysoká spotreba uhľovodíkových palív a z nich daň, keby sa nedrali vo veľkom pneumatiky a z nich DPH, keby na ceste nebol stres, nehody, poistné udalosti, umrtia, truhly, vence a zo všetkého pre toho molocha zvaného „ŠTÁT“ istá DPH.
Autor: Železničiar (Zvolen

 

69 reakcií

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • EFENDI,je na čase takúto štatistiku aj pre výpravcov,ale mám obavu,že bez nadčasov tam budú len také čísla okolo 600€! KADYM,tvoju pripomienku,že sa treba pýtať vyjednávačov za minulé roky trochu vysvetlím,aj keď ja som pôsobila iba jeden rok a snažila som sa rozhodnutia a závery vysvetliť ľuďom niekedy až „po lopate“,ale ako som za minulé roky informovaná,tak vyjednávači robili čo mohli a mohli v rámci „Zákona o kolektívnom vyjednávaní“! (Odporúčam pozorne prečítať) V onen rok,keď si rušňovodiči vybojovali zvýšenie tried a boli označení za judášov,nebol zákon ešte v tejto podobe.(S navrhovanou KZ museli súhlasiť všetky OC,FS súhlasilo s % nárastu mzdy len potom,ako im zamestnávateľ zvýšil triedy-škoda,že sme neurobili to isté!!!) Využili silu svojej členskej základne,vždy boli najjednotnejší a vedeli kam patria. Takže my budeme vysvetľovať a zodpovedať sa asi 20% výpravcom – členom OAVD,ostatni nech sa pýtajú svojich zástupcov!

     
  • … viem, je to ešte horšie ako vo funkcii rušnovodič, a prečo je to tak treba sa pýtať vyjednavačov z KV o KZ za minulé roky. Ale o tom potom.

     
  •  
  •  
  •  
  • A ešte jedna vec na zamyslenie,CARGO krachuje,ale ďalšie nákladné vlaky berú súkromníci!

     
  • Tak toto naozaj nemá chybu! Nakoniec za všetko môžu chudobní zamestnanci,že majú „nadštandardné“ príplatky nad rámec ZP,ale plat horší ako žobráci!!! Hlavne že slávne vedenia žel. spoločností „rozhajdákalo“ väčšiu časť financií a 60% milionárov na Slovensku vraj prešlo cez tieto spoločnosti,to je v poriadku!Štrajk vraj položí CARGO,tak nie tí,čo ho zrujnovali a kvôli svojej nenásytnosti dostali tam,kde je!!! Že ich huba nepáli a dokedy budú na nás orať? Kým „všetci“ nepovieme „DOSŤ“!!!

     
  • http://hnonline.sk/firmyafinancie/c1-52255220-tretina-nakladov-carga-su-zamestnanci , toto stojí za prečítanie, ak som niekde čítal,že je zlé a bude ešte horšie, tak tento článok má v tom utvrdzuje.

     
  • http://hnonline.sk/ekonomika/c1-52213130-zelezniciarom-hrozia-nove-obrie-dlhy , … páni generálny riaditelia zo ZSSK a CARGA, spomínate si na svoje vízie z divadla vo Zvolene? Zmenili sa Vaše vízie na utópiu? Asi to tak bude. Vo Vašom monológu sa opakovalo viac menej slovo šetriť a šetriť. Slovo šetriť zvyčajne znamená, že sa prestane investovať, modernizovať a začne sa škrtať, prepúšťať a rušiť.Toto nie je správne manažovanie, na to človek nemusí byť ani manažér. Ak je cieľom iba šetriť, nedopadne to dobré, ak chceme skvalitniť a zefektivniť dopadne to dobré.

     
  • Efendi,dík za príspevok,starí ľudia hovorievali,že na veľkú dieru hrubá záplata!Aj tu sa to hodí,čo tak zosobniť škodu tým,ktorí ju zapríčinili?Ale to sa dá len mojou stále omieľanou „spoločnou silou“! Prečítajte si ako to vyriešil ISLAND:

    Hold Islandu aneb fakta o revoluci, která nastartovala nejen Španělsko
    Média nás zásobovala do posledního detailu o nepokojích v Egyptě a Libyi. Mlčela však o revoltách a příkladné ukázce občanské revoluce, která se odehrála před dvěmi lety na Islandu, kde občané donutili odstoupit vládu a přepsat ústavu.

    Právě proto, že případ Islandu je modelem občanské revoluce, byl tento případ ututláván. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepším důkazem jak se zachází s informacemi, které můžou být nebezpečné pro politickou a ekonomickou elitu.

    Na Islandu lidé rezignovali na jakoukoliv podobu vlády, velké banky byly znárodněny a bylo rozhodnuto, že lidé nezaplatí dluhy, které vytvořili politici, protože je to problém špatné finanční politiky, ne lidí. V nové ústavě bylo zakotveno, že občan je hlavním politickým protagonistou, nikoliv politik.

    Island je v současnosti nejlepším příkladem mírové a důstojné reakce veřejnosti proti této moci, která dovedla zem i celý svět ke krizi. Islandský model, který ukazuje, že politici musí mít strach z reakce lidí, pakliže nebudou jednat ve prospěch nich. Ne ale strach o život ale o svoji kariéru.
    Umlčená fakta o Islandu:

    V roce 2008 byla znárodněna největší banka. Měna se zhroutila, trh pozastavil svou činnost. Země zkrachovala.

    2009. Obrovské protesty před parlamentem, lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok.
    Politici volají po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku a to ve výši 3.500 milionů eur, což je částka, kterou má zem zaplatit v příštích 15 letech s 5,5% úrokem.

    Rok 2010. Lidé jdou do ulic a vybojují si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítne ratifikovat, a oznámil, že ho bude konzultovat s EU. Lidé jdou znovu do ulic. V březnu se koná referendum, jehož výsledek je, že 93% lidí odmítne zaplatit dluh vůči Británii a Holandsku.

    Vláda byla donucena k tomu, aby zahájila vyšetřování, které má vyřešit právní odpovědnosti státních představitelů za krizi. Dojde k zatčení několika vedoucích bankéřů a manažerů. Interpol vydal rozkaz a všichni zúčastnění bankéři opouštějí zemi.

    Lidé dávají dohromady novou ústavu, která není kopií dánské ústavy jako to bylo doposud.
    Ústavodárné shromáždění složené z lidí přímo volených lidmi zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení. Musí být schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách.

    Toto je stručná historie islandské revoluce: odstoupení celé vlády, znárodňování bank, obecné referendum, uvěznění odpovědných lidí za krizi a přepsání ústavy přímo občany.

    Co se stalo na Islandu bylo pozorováno politiky jako je Merkelová, Sarkozy, Cameron, Zapatero, Berlusconi a další a vyhodnoceno jako nebezpečné pro jejich zkorumpovaný systém. Bojkot informací o Islandu byl striktně dodržován tisíci novináři v rámci veškerého korporátního tisku, rozhlasu a televize. Masmédiím vladní vyjednávači údajně nabídli i v některých zemích daňové úlevy výměnou za mlčení.

    Ale přesto přeze všechno se islandská revoluce šíří po celé Evropě. Postavila se tomuto zkorumpovanému a neudržitelnému systému a dává světu lekci z opravdové demokracie. Po celém světě bude známa a oceňována, dříve nebo později, a to navzdory vládě politických a ekonomických elit, které zapříčinily celosvětovou krizi. Touha po svobodě nezná hranic!

    Přeložil Rudolf Černý z http://www.votoenblanco.com/Las-democracias-degradadas-de-Occidente-silencian-la-revolucion-civica-de-Islandia_a4122.html

    AJ SLOVENSKO UŽ JE V PODOBNEJ SITUÁCII!

    POLITICI OD ROKU 1993 dostávajú štát do čoraz väčších dlhov a sami sa pri tom neuveriteľne OBOHACUJÚ! Na riadiacich miestach sú iba politickí nominanti a ich rodinní príslušníci, KORUPCIA je neuveriteľná, ŠKOLSTVO zdecimované, ZDRAVOTNÍCTVU hrozí kolaps, SOCIÁLNE ISTOTY ŽIADNE, ŽELEZNICE postupne likvidované…
    Kolegovia z ČIECH už povedali jasné NIE!
    ISLANĎANIA rozhodli UŽ vo februári roku 2011…

    Slováci? – dokiaľ to ešte bude radový občan trpieť, o tom sa musí každý z Vás presvedčiť až keď ho rana osudu dostane na úroveň tisícov nezamestnaných Slovákov, alebo sa už zbedačovať nedáme?

     
  •  
  •  
  • Postehy z webu-jednej nemenovanej stránky, všeobecná diskusia : 1:Tak veru. Nech sa teraz tý odborársky bossovia ukážu. Aj taký Petróci ktorý v rozhovore pre HN tvrdí že ak budú členovia nespokojný : Pôjdeme na barikády. Bolo by načase. 2.odpoveď Re:priateľu,p. Petróci neukáže NIČ lebo on je spokojný so svojou životnou úrovňou,ktorá je veľmi nadštandartna a to vďaka zamestnávateľovi a ovečkám ktoré sú v jeho košiari.On neurobí NIČ,aby neprišiel o svoje mesačné príjmy v tisícoch euro. To môžu zmeniť iba ovečky z jeho košiara ,pravda ak sa z nich už nestali „barani“. Ale k veci ,vieš keď sa ukážu tý pravý odborársky bossovia a spočítaš ich na prstoch asi jednej ruky ,ty nedokážu ani neukážu tiež NIČ.Je potrebná aj Tvoja aktivita,aktivita našich kolegov,lebo nech to neznie ako kliše,ale v jednote je sila.Už sme sa dosť naplakali,poďme konať.Počítam aj sTebou. S pozdravom a úctou! P.S. ´Petróci a spol.v rámci zvyšovania povedomia a demokracie zrušili na svojej web stránke diskusné fórum,záver z toho nechcem robiť ,urob si ho sám.Osobne si myslím ,že on nie je hodný na barikády,ale skôr do pancierového bunkra.

     
  • http://hnonline.sk/ekonomika/c1-51887600-rakuska-ministerka-rokovala-v-moskve-o-sirokorozchodnej-trati , …čo myslíte keď sa dohodnú na výstavbe,budú prosiť Slovensko a Fígeľ-ministerstvo,aby sme sa pridali k ním????